דוחות אכיפה בחופים

רוחצים בחופים: "מרגישים שיש בעל בית בחופים, ההסדרה ניכרת היטב בשטח".

עשרות דוחות ניתנו בסוף השבוע האחרון, למאהלים עסקיים ורכבים שנסעו בקו 100 מטרים מהים. האכיפה תתוגבר לאורך כל עונת הרחצה.
עם פתיחת עונת הרחצה החלו לפקוד את חופי הים עשרות כלי רכב תוך שחלקם מזלזלים בחוק ומסכנים את חיי הרוחצים.

בתוך כך מציין השבוע ראש המועצה האזורית חוף הכרמל, אסיף איזק כי המועצה עם השותפים לאכיפה יפעלו למען בטיחות הרוחצים בחוף, האכיפה תמשך ואף תוגבר בחודשים הקרובים".
מזה מספר שבועות נערכת המועצה האזורית חוף הכרמל בשיתוף עם גופים כגון רשות הטבע והגנים, משטרת ישראל, מנהל מקרקעי ישראל וגורמים אכיפה נוספים את תחילתו של מבצע אכיפה עונתי, שהתחיל למעשה בשבת האחרונה וימשך לאורך כל עונת הרחצה. מבצע האכיפה מגיע על רקע הסדרת קו החוף, שביצעה המועצה.

המועצה יצאה בקמפיין הסברה לציבור הרחב בנוגע לשימושים המותרים בקו החוף ובהמשך להחלטת המועצה יצאה לפיילוט הסדרת קו החוף והחלה השבוע באכיפה מסיבית. המיקוד הוא בהסדרת השימושים במרחב החופי, כך לדוגמא, תיאסר לחלוטין הצבת מאהלים עסקיים בכל קו החוף, איסור על קיום מסיבות לא חוקיות, איסור נסיעה בקו החוף ועוד. כחלק מההכנות לאכיפה המוגברת נעשו הכנות נרחבות בשטח, ע"י האגף המוניציפאלי של המועצה שכללו תגבור והצבת שלטי איסור נסיעה בחופים, ניטור שטחים פוטנציאליים להימצאות כלי רכב, מאהלים בלתי חוקיים ועוד.
בסוף השבוע האחרון יצאו לשטח רכבים הפיקוח של המועצה האזורית חוף הכרמל מלווים בשוטרים ולצידם פקחי רשות הטבע והגנים, חלקם גלויים וחלקם סמויים וביצעו אכיפה מסיבית ברצועת החוף. ניתנו למעלה מ- 40 דוחות, גם לנהגים שנוסעים בקו ה- 100 מטרים וגם לבעלי מאהלים עסקיים. אכיפת החוק מתבצעת בקו ה- 100 מטרים, כאשר העוברים על החוק צפויים לקנס שבין 500 ש"ח ל -1000 ש"ח ובמקרים קיצוניים אף לשלילת רישיון הנהיגה.
בתוך כך, מציין, דורון שטיינברגר- כהן, מנהל הפיקוח במועצה כי מעורבות התושבים והעברת מידע בזמן אמת, מסייעת בידיי צוות הפיקוח לבצע את האכיפה בצורה טובה יותר, ולתת מענה למפגעים בקו החוף. אני פונה לתושבי האזור לשתף פעולה ולהתריע בכל פעילות חריגה המבוצעת בחופים, ניתן לעדכן את מוקד המועצה. מידע נוסף בנוגע להסדרה של קו החוף זמין באתר המועצה.