//היום הראשון ללימודים בחוף הכרמל

היום הראשון ללימודים בחוף הכרמל

שנת הלימודים התש”פ נפתחה השנה בסימן של המשך צמיחה והתחדשות. מועצה אזורית חוף הכרמל פותחת את שנת הלימודים עם 7,500 תלמידים, עם גידול של כ- 10% מהשנה הקודמת. במועצה 66 גני ילדים, 11 בתי ספר יסודיים ו- 2 תיכונים. תקציב מערכת החינוך יעמוד על כ- 95 מיליון ש”ח.

היום הראשון ללימודים בבית ספר בחוף הכרמל, צילום: דוברות מועצת חוף הכרמל

כלל מוסדות החינוך במועצה נפתחו כסדרם. בסה”כ ילמדו ב- 11 בתי הספר היסודיים של המועצה כ- 3300 תלמידים, בבתי הספר העל יסודיים “גלים” ו- “המשותף”, ילמדו כ- 2600 תלמידים. ב- 66 גני המועצה כ- 1600 ילדים, סה”כ פתחו את שנת הלימודים כ- 7,500 תלמידים. לפתיחת שנת הלימודים קדמה הערכות נרחבת של כלל אגפי המועצה. כשבוע וחצי לפני פתיחת שנת הלימודים התקיימה ישיבת מליאה ייחודית |”חלון לחינוך, חברה וקהילה”, בה הוצגו תכניות העבודה ושיתופי הפעולה של אשכול חינוך, חברה וקהילה לשנת הפעילות תש”פ.

במקביל, נפתח לראשונה “חדר מצב חינוכי” שם קיבלו ההורים והתלמידים מענה לפניותיהם מנציגי אגף החינוך, בתי הספר, שירות פסיכולוגי, מחלקת תחבורה ועוד. כחלק מהערכות הפיזית הושקעו כ- 12 מיליון ש”ח במסגרת שיפוצי הקיץ ובינוי מוסדות חינוך חדשים. עם פתיחת שנת הלימודים הושלמו מספר פרויקטים גדולים. במקביל, בימים אלו, נמצאת המועצה בעיצומו של תכנון ביה”ס כרמל וים החדש, בעלות של כ- 18 מיליון ש”ח, ביה”ס שייתן מענה לגידול באוכלוסייה ויבנה בסטנדרט גבוהה שיכלול מרחבי למידה חדשניים ובדגש על חיבור לסביבה. לצוות המנהלים המסור של חוף הכרמל מצטרפים השנה, מנהלות חדשות:
את בית הספר עתלית החדש מנהלת אורלי ריבנפלד. אורלי עוסקת בתחום החינוך מזה 33 שנים, וניהלה בשנים האחרות את בית הספר כרמל וים. בעלת תואר ראשון בהוראת המדעים ותואר שני במדעי הרוח במסלול פיתוח ותכנון תוכניות לימודים.אורלי רואה במסגרת חינוכית מנוף לטיפוח הסקרנות הטבעית, המצויה בכל ילד וילדה.בדרך שמתחברת למציאות חייהם על מנת שהלמידה תהיה רלוונטית ומשמעותית. הלמידה במרחבים תהא מבוססת שיתוף, יצירתיות וחקר. השימוש במרחבי למידה מגוונים פנים וחוץ בית ספריים, באופן בו התלמידים שותפים, פעילים ועצמאים, הינו אחד הדגשים בתפיסתה הפדגוגית. כל זאת ועוד מציינת אורלי השבוע כי היא שמחה על הזכות להקים בית ספר חדש בעתלית. בטוחה שבית הספר יוכל לשמש עוגן ליצירת חיבור בין כל השותפים לקהילת בית הספר המתהווה, שהולכת וגדלה.מתוך ההיכרות שהייתה לי עם הקהילה אני רואה את הרצון וההירתמות של כולם , מה שמאוד משמח ומרגש.

את בית הספר ‘כרמל וים’ תנהל מעתה ענבר אביטל, אם לשלושה ותושבת המושבה, זכרון יעקב.
ענבר, בוגרת תואר שני בסוציולוגיה של החינוך ומכון מנדל למנהיגות חינוכית
הקימה וניהלה את בית הספר הדמוקרטי “קשת” בזכרון יעקב. ובנוסף ניהלה ובתי ספר בפיתוח ייחודיות בית ספרית. ענבר, מאמינה בחינוך שבא מאהבה וקשר אישי, ששומר על תמימות וסקרנות הילדים, ובעיקר מלווה בשמחה.

את בית הספר ניר עציון, תנהל חדוה בן ישר. חדווה בעלת תואר ראשון במנהל מערכות חינוך, תואר שני בהיסטוריה של עם ישראל. בוגרת תוכנית גוונים ויועצת ארגונית. השבוע ציינה חדוה כי היא “נרגשת להוביל את בית הספר ניר עציון השוכן בחיק הטבע ומאמינה כי “טבעי ללמוד בטבע”. ההתבוננות בסביבה תעצים את סקרנות הילדים והיצירתיות הנובעת מכך. אני מאמינה בלמידה ממקום של שמחה, חירות וסקרנות. ברצוני ליצור מקום המעצים למידה חוויתית המשלבת חקר ולמידה בטבע.
אני מאמינה בלכידות קהילתית ובקידום השותפות של הקהילה העוטפת את בית הספר בהווי בית ספרנו. אני מקווה ליצור שיתופי פעולה ומרחבים דיאלוגים משמעותיים.”

אסיף איזק, ראש המועצה האזורית חוף הכרמל: “מערכת החינוך פותחת את שנת הלימודים תש”פ עם גידול מבורך של כ10%. השנה הושלמו מגוון פרויקטים לבינוי מוסדות חינוך ביניהם 7 גנים ילדים חדשים, בינוי כיתות נוספות ועוד. מערכת החינוך של חוף הכרמל נמצאת כעת בעיצמו של תהליך, אותו מובילים אגף החינוך והועדות האסטרטגיות שלנו. יחד עם המלצות הוועדות, מחוז משרד החינוך, אגף החינוך במועצה והצוותים החינוכיים תיבנה תכנית אב לחינוך. תכנית שתוביל את מערכת החינוך לעבר הקידמה ולעבר השינויים המואצים, בדגש על פדגוגיה חדשנית, מרחבי לימוד, זיקה לסביבה בה אנו חיים ועוד. אני מאחל לתלמידי חוף הכרמל ולצוותים החינוכיים, שנת לימודים פורייה ומהנה”.

רפי אבני, סגן ראש המועצה ומחזיק תיק החינוך:
התרגשות מהמתרחש במרחבי המועצה. שנת תש”פ, מקדמת בתנופה תוכנית אב חדשה, השקעות, מינוף הקיים והתחדשות, ייזום, פתוח תכנים והשראה, המאפשרים לכל אחת ואחד, מיצוי אישי וחוויות גילוי ולמידה מרביים. יחד, אנו מטווים ומגשימים, ערכי ליבה, המאפשרים שותפות, חדשנות, יצירתיות, שוויון הזדמנויות, שקיפות ומצוינות בשירות. קשת העשייה הרחבה שלנו, לצד אתגרים שעוד נכונו לנו, מובילה ליוזמות חדשות, התלבטויות לגיטימיות, רעיונות חדשים, חיפוש אחרי המיטב במניפה חוצה גילאים, מאחל לכל צוותי החינוך, לתושבים, ללומדים, לעובדי הרשות, לקשת המשתתפים החברתיים שלנו ולכל הבאים בשערינו – בואו יחד, לזרוע חלום והגשמה, תקווה ומימוש, חירות והתנסות ,שמחת השקעה נתינה וקבלה. יחד, נקצור תמורות, הצלחות, ערכים והישגים, באזורנו.

גבי אוסם, מנהלת אגף החינוך: ” ביחד עם אגף מו”פ (מחקר ופיתוח) של משרד החינוך יעבור כל בית ספר תהליך להגדרת הייחודיות. מנהלי בתי הספר ביחד עם צוותי החינוך יובילו את התהליך כשהם מלווים ביעוץ והדרכה מותאמים לתוכן אותו בחרו לייחד. התהליך השני, תכנית אב לחינוך הנכתבת על ידי הועדה האסטרטגית של החינוך, שנבחרה ויצאה לדרך במאי 2019. תכנית האב תוגש למליאת המועצה בין החודשים מאי-יולי ותכלול את כלל מרחבי החינוך: הגיל הרך, בתי הספר היסודיים, העל יסודיים והחינוך הבלתי פורמאלי הפועל אזורית וביישובים: חוגים, תנועות הנוער, חינוך חברתי קהילתי, מועצות נוער ועוד. בחרנו בחמישה עוגנים לפיתוח וטיפוח הסביבות החינוכיות המכונה בשפה המקצועית – פדגוגיה אזורית: הורדת המע”מ = מורה עומד מדבר, יצירת גש”רים = גמישות, שוויון הזדמנויות, רב גוניות, ים של אפשרויות = בחירה בין מרחבי למידה מגוונים ועידוד ללמידה מחוץ לכיתה, כבוד = כבוד, שותפויות בקהילה = עידוד ליצירת שותפויות עם ארגונים, עסקים וקהילה. אני מאחלת לכולנו שנה מרתקת של הובלה והתפתחות. אני מאחלת לכולנו שנה מרתקת של הובלה והתפתחות לקראת למידה מותאמת לשינויים ולצרכים שעוברת המדינה ועובר העולם כולו. יש לנו ים ים ים של אפשרויות ואנחנו צריכים להיות פתוחים אליו! לבוא בראש פתוח, בנפש חפצה ומתוך כבוד והערכה לעושים במלאכה!”.