אוטובוס החליק לצד הכביש

 

30 ילדים חולצו הבוקר בשלום כתוצאה מתאונת דרכים עצמאית בכביש 4 סמוך לניר עציון בה היה מעורב אוטובוס הסעות של המועצה האזורית חוף הכרמל, מתוכם 12 ילדים והנהג פונו במצב קל לטיפול בבית החולים רמב"ם

 

אוטובוס הסעות תלמידים של המועצה האזורית חוף הכרמל החליק הבוקר לשולי הכביש, סמוך למושב ניר עציון, למרבה המזל 30 הילדים בגילאי 6-8 שהיו באוטובוס חולצו ממנו בשלום, מתוכם 12 ילדים והנהג כבן 65 פונו על ידי צוותי מד"א במצב קל להמשך בדיקות בבית החולים רמב"ם בחיפה כאשר הם מלווים בצוות אגף הביטחון של המועצה האזורית חוף הכרמל. ברגעים אלה, חלק מהתלמידים מפוזרים לבתי הספר ולמוסדות החינוך באוטובוס חלופי וצוות אגף החינוך וצוותי בתי הספר מקבלים את הילדים בבתי הספר.

מדוברות מד"א נמסר: "חובשים ופראמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום התאונה העניקו טיפול רפואי ופינו לבית החולים רמב"ם 12 פצועים, בהם נהג האוטובוס כבן 65 במצב בינוני עם חבלות בגפיים ו- 11 ילדים במצב קל בהכרה מלאה שסובלים מחבלות קלות ושיפשופים".

חובש רפואת חירום במד"א מוטי כהן סיפר: "כשהגעתי למקום הייתה המולה רבה, האוטובוס שהיה בשולים נטע על צידו ונשען על עצים. הילדים שיצאו עצמאית מהאוטובוס התהלכו במקום כשהם בהכרה מלאה ובוכים. מיד ביצענו סריקה ראשונית על מנת לוודא שבתוך האוטובוס לא נלכדו ילדים נוספים ועברנו בין כל הילדים שהיו נסערים על לבדוק אותם, מספר ילדים שנחבלו קלות במהלך התאונה וסבלו משיפשופים ומכות יבשות פונו באמבולנסים של מד"א לבית החולים רמב"ם בחיפה. נהג האוטובוס שנלכד בכיסא הנהג חולץ ע"י כוחות הכיבוי כשהוא סובל מחבלות בגפיים ופונה גם כן לבית החולים".

במד"א מעדכנים כי "חובשים ופראמדיקים של מד"א שבדקו את כלל הילדים העניקו טיפול רפואי ל כ-5 ילדים במצב קל בהכרה מלאה כשהם וסבלים מחבלות קלות ומשיפשופים. נהג האוטובוס שנלכד במושב הנהג וסובל מחבלות בגפיים חולץ כשהוא בהכרה מלאה".

בתוך כך, בוחני תנועה של משטרת ישראל שנמצאים בשטח החלו בעריכת תחקיר ראשוני ואיסוף ממצאים לבירור נסיבות התאונה. כביש 4 בו היו שיבושי תנועה קשים הבוקר עקב התאונה נפתח בדקות אלה לתנועה בשני הכיוונים. במועצה האזורית חוף הכרמל מעדכנים כי בתנועה לכיוון צפון יש עומס של כ- 25 דקות מאזור עין כרמל ועד אחרי ניר עציון.