דרישה להכיר בנזקי החקלאים בחוף הכרמל כאסון טבע

סגן ראש המועצה האזורית חוף הכרמל בוועדת הכספים של הכנסת, קובי ציטר: "נזקים קשים לחקלאים בחוף הכרמל"

סגן ראש המועצה האזורית חוף הכרמל, קובי ציטר השתתף בישיבת ועדת הכספים של הכנסת.  ציטר הוזמן לישיבה זו כדי לייצג את חקלאי אזור חוף הכרמל בדיון, שעסק בנזקי מזג האוויר שנגרמו בסערות האחרונות.

 

סגן ראש מועצת חוף הכרמל, קובי ציטר בדיון בנושא נזקי החקלאות בוועדת הכספים של הכנסת, צילום: באדיבות דוברות מועצת חוף הכרמל

 

במהלך הישיבה ציין יושב ראש הוועדה חגר הכנסת משה גפני כי יפנה לראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה להכיר בנזקי הסערה כאסון טבע.
סגן ראש המועצה קובי ציטר השתתף בדיון, יחד עם תמר אנגל, מנהלת העסקים של קיבוץ מעגן מיכאל.

במהלך הדיון בועדה אמר קובי ציטר לחברי הועדה כי "אנחנו מייצגים 27 יישובים, וכ- 33 אלף תושבים, שרבים מהם עוסקים בחקלאות. בשטח עצמו ניתן לראות כי אירועי מזג האוויר האחרונים הם חריגים, במלוא מובן המילה: אדמות נחשפו ונשטפו לחלוטין, דרכים חקלאיות שנעלמו כלא היו, חקלאים לא יכולים לגשת לשטחים, הכל מוצף. הנזקים הם עצומים, נציגת קיבוץ מעגן מיכאל שנמצאת כאן איתי תספר על כך. יש להגדיר את הסערה האחרונה ואת הנזקים שנגרמו על ידה כאסון טבע, ולסייע לחקלאים ככל הניתן".

בסיום הדיון, שערך כשעה וחצי, ציין יושב ראש הוועדה ח"כ משה גפני כי יפנה לראש הממשלה בנימין נתניהו ויבקש ממנו להכיר בנזקי הסערה כאסון טבע.

יצוין כי הגדרת נזקי הסערה כאסון טבע יאפשרו לחקלאים לקבל סיוע ותמיכה ייעודיים מהמדינה, שמתקבלים רק במקרים בהם ניתנת הכרה כזו.

 

פרסומות: