בתכנון: המוזיאון של טירת כרמל

האומן המוכשר והצייר, מאיר דהן, תושב טירת כרמל, מתכנן בימים אלה להקים מוזיאון בעיר טירת כרמל וזאת לראשונה בעיר.

דהן, שהקים בעבר את תערוכת הציורים 'טירת כרמל של פעם' ובה הציג ציורים שצייר בעצמו על נופי ילדותו בטירת כרמל ועל העבר של טירת כרמל מתכוון להציג במוזיאון החדש שיוקם את ההיסטוריה של טירת כרמל, באמצעות סרטונים, צילומים, ציורים וסיפורים על העיר טירת כרמל.

מאיר דהן:  "אני רוצה לשתף את תושבי טירת כרמל עירי במיזם חדש שאני מתכוון לפתוח בקרוב, שיעשה היסטוריה בעיר. שנים רבות אני חולם על מוזיאון בטירת כרמל והחלום שלי בעזרת השם עומד להתגשם. המוזיאון של טירת כרמל יציג את ההיסטוריה של טירת כרמל באמצעות סרטונים, צילומים וסיפורים על העיר ויכלול גם גלריה ובית קפה. בגלריה נציג עבודות של אמנים מקומיים ואני אציג באופן קבע את ציורי. הרעיון שלי עם עוד חבר יקר שמסייע לי רוקם עור וגידים ואני אשמח לשמוע את דעתכם, רעיונותיכם והתרשמותכם מהרעיון".

 

מעברת טירה, אחד מציוריו של האומן, מאיר דהן

 

מאיר דהן, נולד בטירת כרמל בשנת 63 לאחת המשפחות הוותיקות בעיר ואת רוב שנות ילדותו הוא עשה בשכונות הדרומיות שנבנו בתחילת שנות השישים כדי לקלוט את העולים הוותיקים שהועברו מהמעברות ואת העולים החדשים שהגיעו לטירת כרמל בעלייה הגדולה ממדינות צפון אפריקה. "אני גדלתי בשכונת ויצמן, שבה גרו משפחות מרובות ילדים שמטבע הדברים הפכו את החיים בשכונה לחוויה אחת גדולה שהוטמעה מאוד חזק בזיכרון שלי" מספר האמן מאיר דהן ומוסיף: "בשלב מסוים של חיי, החלטתי לקחת את הזיכרונות הנפלאים של הילדות שלי שכללו רחובות מיתולוגיים, מקומות בילוי, דוכני מכירה אגדיים ואת כל מה שהרכיב את תרבות הפנאי של תושבי טירת כרמל בשנות השישים והשבעים, ולהפוך אותם לציורי נוסטלגיה שיספרו את סיפור הגעגועים האישיים שלי לאותה התקופה, עתה אני מתכוון להקים בעיר מוזיאון ורוצה לשמוע את דעתם של תושבי טירת כרמל לרעיון שלי", ציין האמן מאיר דהן, שנשוי לעופרה וביחד הם הורים לארבעה ילדים וסבים לשני נכדים.