מד"א מסכם את כיפור

סיכום פעילות מד"א ביום הכיפורים תשע"ט:

צוותי מד"א הוזנקו לטפל ב 2,243 בני אדם ברחבי הארץ

גם בשנה זו היו ידיהם של צוותי מד"א עמוסות עבודה במהלך יום הכיפורים. 2,243 בני אדם טופלו בידי צוותי מגן דוד אדום, מהם 1,728 בני אדם פונו להמשך טיפול בבתי החולים ברחבי הארץ, זאת בהשוואה ל- 2,229 חולים ופצועים שטופלו על ידי מד"א אשתקד, כאשר 1,355 מהם פונו לבתי החולים.

בין המטופלים שטופלו ע"י מד"א, 268 בני אדם טופלו לאחר שהתעלפו, התייבשו וחשו ברע עקב הצום, 57 מהמטופלים היו מתפללים בבתי הכנסת אשר קיבלו טיפול רפואי וחלקם אף פונה להמשך טיפול בבית החולים. צוותי מד"א הוזעקו להעביר 174 יולדות לבתי החולים, ובתוך כך 7 נשים כרעו ללדת ויולדו על ידי החובשים והפאראמדיקים של מד"א בביתן ובאמבולנסים בערים קרית גת, גבעת זאב, בני ברק, רמת גן וירושלים (3).

גם השנה היו מקרים רבים של פציעות עקב רכיבה על אופנים, אופניים חשמליים והחלקה על גלגליות, סקטבורד, רולר-בליידס וקורקינט. 228בני אדם נפצעו, נפגעו ונזקקו לעזרה ראשונה, חלקם אף פונו לבתי החולים השונים ברחבי הארץ,  מהם  ילד כבן 9 שהתנגש בקיר כשרכב על אופניו בקדימה ופונה במצב בינוני לבי"ח בלינסון כשהוא סובל מחבלות בפנים ובגפיים וילד כבן 7 שהתנגש בקיר כשרכבו על אופניו בכפר סבא ופונה במצב בינוני עם חבלת ראש לבי"ח מאיר.

בנוסף 35 בני אדם נפצעו בתאונות דרכים ברחבי הארץ, מהם: גבר כבן 33 שנפצע באורח קשה כשהתהפך עם טרקטורון בשמורת הטבע בתרונות רוחמה ופונה במסוק מד"א לבי"ח סורוקה עם פגיעה רב מערכתית כשהוא בהכרה ורוכב אופנוע כבן 35 שנפגע מרכב בכפר סלמה פונה במצב בינוני לבי"ח נהריה עם חבלות בגפיים.

רוכבי יחידת האופנועים של מד"א, צילום: דוברות מד"א

צוותי מד"א הוזעקו לטפל ב 26 פצועים קל מאירועי אלימות ברחבי הארץ.

לצערנו, השנה, נרשמו 2 תקריות של ידויי אבנים והפרעה לאמבולנסים של מד"א ע"י ילדים ובני נוער בכביש 25 סמוך לבאר שבע ובכביש 4 סמוך לצומת הדסים.

מעבר לאמור לעיל טיפלו במד"א היום (19.9) בשעה 15:04 בפעוטה שנכוותה משמן רותח בחורה. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח סורוקה פעוטה כבת 8 חודשים במצב קשה עם כוויות בפלג גופה העליון.

בהתרמת הדם המסורתית שנערכה בזיכרון יעקב בערב יום הכיפורים נתרמו 330 מנות דם שיסייעו להציל את חייהם של כ- 1,000 חולים ופצועים

במהלך יום הכיפורים סיפקו שירותי הדם של מד"א לבתי החולים ברחבי הארץ 93 מנות ומרכיבי דם.

יחד עם זאת, כמדי שנה בעת החגים, אנו נתקלים במחסור דם עונתי. בשל המחסור במנות דם בימים אלו, אנו פונים אל הציבור בבקשה לבוא אל עמדות התרמות הדם של מד"א שיוצבו בקניונים, באתרי התיירות, בתחנות מד"א השונות ובמקומות ציבוריים נוספים ברחבי הארץ.

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "כבכל שנה, גם השנה נערכו כוחות מד"א לקראת יום הכיפורים בהיערכות גבוהה ובכוננות שיא על מנת להעניק לציבור את הטיפול הרפואי היעיל, המהיר והאיכותי ביותר. צוותי מד"א פעלו במהלך יום הכיפורים ועשו כל שביכולתם למען הצלת חיים. עם תום יום הכיפורים, נערכים צוותי מד"א להגיש סיוע רפואי גם במהלך ימי חג הסוכות שבפתח. אני מודה לכל צוותי מד"א שפעלו במהלך יום הכיפורים ומאחל, בשמי ובשם ארגון מגן דוד אדום, גמר חתימה טובה וחג שמח לכל בית ישראל".

פרסום: