פארק היורה טירת כרמל

חיות הבר מהוות מטרד לתושבי השכונות הגובלות לפארק הכרמל

דורבנים, שועלים, תנים וחזירי בר פושטים מידי ערב על שכונות מגורים בטירת-כרמל הגובלות לפארק הכרמל, דבר המהווה מטרד לתושבים ולסביבה 🔷️ ברחוב הברוש חזירי הבר הפכו את פחי האשפה על רכבים ופסולת פוזרה על הכביש, דבר הפוגע באיכות הסביבה וניקיונה

חיות בר ובהן חזירי בר, דורבנים, תנים זהובים, צבועים מפוספסים ושועלים פושטים מידי ערב על שכונות מגורים בטירת-כרמל הגובלות לפארק הכרמל.
התושבים מדווחים כי חיות הבר חוצים לעיתים את הכבישים ומשוטטים סמוך למיכלי האשפה בחיפוש אחר מקורות מזון כגון עשביה, צמחיה ושאריות אוכל. מדובר בתופעה המהווה מטרד וסכנה בטיחותית לנהגים ולהולכי הרגל.
ברחוב הברוש חזירי הבר הפכו את פחי האשפה על רכבים ופסולת פוזרה על הכביש, דבר אשר גרם נזק לסביבה ולרכבים חונים.

פסולת שפוזרה על ידי חזירי בר על הכביש ברחוב הברוש בטירת כרמל, צילום: רועי גלמידי

תושב רחוב הברוש סיפר: "חזיר הבר הפכו למטרד ופוגעים לעיתים בניקיון הסביבה, אני קורא לתושבים שלא להשליך שאריות אשפה ליד הפחים ולהכניס את הפחים לגינות הפרטיות כדי שחזירי הבר לא יוכלו להיתקל בפחים ולהפוך אותם".

דורבן שנצפה משוטט ברחוב הברוש בטירת כרמל, צילום: רועי גלמידי
חזיר בר ברחוב הרדוף בטירת כרמל, דבר שהפך לחלק משגרת חייהם של תושבי השכונה הגובלת לפארק הכרמל, צילום: אודי אמסלם
שועל משוטט באין מפריע ברחוב הרדוף בטירת כרמל, צילום: שרה איקו
תן זהוב על הכרמל, צילום ארכיון
צבוע מפוספס משוטט על מדרכה ברחוב הרדוף בטירת כרמל, צילום: חן אמסלם

בין הרחובות שבהם נצפו חיות הבר- הברוש, הרדוף, מעלה נוף, הנרקיסים, החרוב, נתן אלבז, הזית, הדקל ועזרא לניאדו שהינם רחובות הגובלות עם פארק הכרמל ועם שטחים הרריים פתוחים בהן מצויים חזירי בר רבים ומגוון רחב של חיות בר כגון שועלים.
בתוך כך, בסיור שערכנו ברחוב הרדוף הבחנו בעשרות חזירי הבר אשר שוטטו באין מפריע בשטחים פתוחים, בגנים הציבוריים, בכבישים, על מדרכות, בחצרות המגורים ובסמוך למיכלי אשפה. מדובר בתופעה שהולכת וגוברת בעיקר בחודשי הקיץ ומהווה מטרד וסכנה בטיחותית ממשית לנהגים ולהולכי הרגל.
לתושבים נמאס מהתופעה והם לא רואים באופק הקרוב פתרון לתופעה המטרידה את שלוותם.

תושב העיר: "העיר שלנו הפכה לפארק היורה, בכל מקום מסתובבים חיות בר, דבר הגורם לעיתים למטרד ולסכנה".

בעירייה התקבלו לאחרונה תלונות רבות מצד תושבים שטענו כי חזירי בר פשטו על חצרות בתיהם, דבר הגורם לבהלה ולנזק ברכוש. בעקבות כך, העירייה יצאה בקריאה לתושבים לדווח על כל מקרה של שוטטות של חזירי בר ברחבי העיר, על מנת לערוך מעקב מסודר ומתועד ולהעבירו לרשות הטבע והגנים לצורך טיפול בנושא.