פותחים את שנת הלימודים

עיריית טירת כרמל ערוכה ומוכנה לפתיחת שנת הלימודים תשע"ט

5500 תלמידים ייפתחו מחר את שנת הלימודים תשע"ט במוסדות החינוך ובגני הילדים ברחבי העיר.

במהלך חופשת הקיץ ביצעה עיריית טירת כרמל עבודות הכנה ושיפוצים במוסדות החינוך, בדגש על נושא הבטיחות, זאת על מנת לאפשר את פתיחת שנת הלימודים בבטחה.

כמיטב המסורת, ראש העיר, אריה טל ומנהל מחלקת החינוך, שלומי דהן, יסיירו מחר, היום הראשון ללימודים בבתי הספר ובגני הילדים זאת על מנת לוודא ששנת הלימודים נפתחת כסדרה.  בנוסף, ראש העיר יסייע למשמרות הזה"ב להעביר את התלמידים בבטחה במעברי החציה.

בשורה משמחת: בית הספר החדש ע"ש אבנר ברזני מוכן וכשיר לקלוט את התלמידים

בתוך כך, בשורה משמחת להורים ותלמידים: בית הספר היסודי החדש 'אבנר ברזני' שהוקם בשכונת 'גלי כרמל' מוכן וכשיר לקלוט את תלמידיו בפתיחת שנת הלימודים תשע"ט.
בית הספר היסודי החדש שנקרא על שמו של תא"ל אבנר ברזני ז"ל, ייפתח כמתוכנן בתחילת שנת הלימודים תשע"ט. בביה"ס החדש, שפועל מאז הקמתו כבית ספר צומח, יופעלו בשנת הלימודים הקרובה תשע כיתות לימוד כאשר מתוכם תופעל בפעם הראשונה כיתת גן שהתלמידים בה ישויכו לחטיבה הצעירה של בית הספר. בנוסף, יהיו בבית הספר ארבע כיתות א', שתי כיתות ב' ושתי כיתות ג' ובסה"כ ילמדו במסגרת בית הספר כ-240 תלמידים. בסוף תהליך הצמיחה של בית הספר, יפעלו בו מעל ל- 18 כיתות לימוד שבהן ילמדו כ- 560 תלמידים מכיתת גן ועד כיתה ו'.

בית הספר ע"ש אבנר ברזני בשכונת גלי כרמל, צילום: דוברות עיריית טירת כרמל

בית הספר החדש ע"ש של תא"ל אבנר ברזני ז"ל, שאבן הפינה להקמתו הונחה בטקס מרשים לפני כשנתיים, נבנה בהשקעה של למעלה מעשרים מיליון ש"ח. התלמידים שילמדו במסגרת בית הספר, ייהנו ממוסד חינוכי שנבנה ברמה הטכנולוגית הטובה ביותר שבאמצעותה התלמידים מקבלים את התנאים והציוד הטובים ביותר שקיימים במערכת החינוך הישראלית.
ראש העיר אריה טל, שמוביל את מערכת החינוך בטירת כרמל במשך למעלה משני עשורים והיה בין היוזמים והמובילים של רעיון הקמת בית הספר החדש, בירך על המוגמר ואמר כי הוא רואה בבית הספר החדש את תחילתו של עידן חינוכי חדש ומודרני שבסופו מערכת החינוך של טירת כרמל תהיה בין מערכות החינוך המובילות במדינת ישראל.
מנהלת ביה"ס 'אבנר ברזני', חלי גיגי בירכה את ברכת 'שהחיינו והגיענו לזמן הזה' ואמרה שהיא מאחלת שנת לימודים פורייה ומוצלחת לתלמידים וההורים והביעה תקווה שהשנה החדשה שבפתח תטביע חותם טוב בכולנו.
תת אלוף אבנר ברזני ז"ל, תושב טירת כרמל שעל שמו קרוי ביה"ס החדש, הגיע עם משפחתו לטירת כרמל בגיל שמונה חודשים. בשנת 1967 הוא התגייס לצה"ל ושירת את המדינה בתפקידים בכירים במשך 34 שנים עד הגיעו לדרגת תת אלוף. עם פרישתו מצה"ל בשנת 2001, מונה אבנר ברזני למנכ"ל משרד הפנים ושם הוא נשאר עד שנת 2002 שבה הוא מונה לנציב קבילות החיילים החמישי של צה"ל, תפקיד שאותו הוא מילא עד שנת 2008. בשנת 2000, בזמן שהוא עוד היה בשרות פעיל בצה"ל, הגה תת אלוף אבנר ברזני ביחד עם הרמטכ"ל דאז שאול מופז והתעשיין איתן וורטהיימר, את תכנית 'עתידים' שמשלבת בתוכה תכניות שמסייעות לצעירים מהפריפריה של מדינת ישראל לרכוש השכלה אקדמית תוך שיתוף פעולה עם צה"ל ועמותות אזרחיות. הפרויקט , נחל הצלחה גדולה וזאת בלשון המעטה וחותמו של תת אלוף אבנר ברזני ז"ל, מוטבע בו עד היום. בתאריך ה-10/12/2009 הלך תת אלוף אבנר ברזני לעולמו לאחר מחלה.

(המידע על בית הספר ע"ש אבנר ברזני באדיבות דוברות עיריית טירת כרמל)