ראש העיר מגיב להאשמות

ראש העיר טירת כרמל אריה טל מגיב לראשונה על ההחלטה להגיש נגדו כתב אישום בכפוף לשימוע בגין זיהום סביבתי ואומר: התקלות תוקנו, סביר להניח שכתב האישום יבוטל

פרקליט המדינה שי ניצן החליט ככל הנראה לאשר הגשת כתב אישום בכפוף לשימוע נגד ראש העיר טירת כרמל, אריה טל ומהנדס העיר, בוריס טיקמן, בגין תיק חקירה של היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית שעניינו זיהום סביבתי שנגרם לכאורה על ידי מערכת הביוב שברשות העירייה. כאמור, ההחלטה להגשת כתב אישום כפופה לשימוע.

בתגובה לכך, אומר ראש העיר, אריה טל: "סביר להניח שכתב האישום יבוטל". בהודעה מיוחדת שהוציא אריה טל לציבור ציין אריה טל: "בתחילת השבוע קיבלה עיריית טירת כרמל הודעה על המלצת פרקליט המדינה שי ניצן, להגיש כתב אישום נגדי ונגד מהנדס העיר בוריס טיקמן, בכפוף לשימוע בגין זיהום מי-הים. בעקבות פרסום המלצתו של פרקליט המדינה בכלי תקשורת שונים, עטו על המציאה גורמים פוליטיים שונים שמונעים משיקולי בחירות פר-אקסלנס, והחלו במסע הכפשות מביש ובהסתה של הציבור נגדי תוך הוצאת דברים מהקשרם. בשל הדברים האלה וכדי להביא לידיעת ציבור התושבים בטירת כרמל את העובדות לאשורן, החלטתי לכתוב לכם הסבר אישי שלי על התגלגלות הדברים שהביאו למצב הנדון. בעיר טירת כרמל פעלה במשך שנים רבות תחנת שאיבה אחת שקלטה את השפכים של העיר. בשנת 2013 אירעו בתחנת השאיבה כמה תקלות שגרמו לזרימת שפכים לים. בשל חומרת המצב, התקלות תוקנו במיידי אבל בשל העומס הרב שנוצר על תחנת השאיבה הישנה והיחידה, התקלות חזרו על עצמן. בעקבות המצב הזה שאני ראיתי אותו כחמור ביותר, התקבלה החלטה שאותה אני הובלתי להקים תחנת שאיבה חדשה ואכן בשנת 2014 החלו עבודות להקמת תחנת שאיבה חדשה שתתאים לצרכים של העיר טירת כרמל. בניית התחנה החדשה, הסתיימה לקראת שנת 2017 והיום היא עובדת בצורה סדירה ותקינה ונותנת מענה לכל השפכים של העיר טירת כרמל.במקביל לכך ובמסגרת הסכם הגג שחתמה עיריית טירת כרמל, הצלחתי לגייס תקציב של כמאתיים וחמישים מיליון שקל ממשרד השיכון לטובת הקמת ״מרכז לטיהור שפכים״ שיתאים לצרכיה של העיר שגודלת ופורחת בעקבות תנופת הבניה והפיתוח שתכפיל את מספר תושביה ותגדיל את העסקים בה בחומש הקרוב. לסיכום תושבים יקרים: לאור תיקון התקלות ובניית תחנת שאיבה חדשה שכבר פועלת מעל לשנה ובעיקבות חיבור העיר בקרוב למת״ש ניר עציון, סביר להניח שכתב האישום הזה יבוטל. תמיד שם למענכם ובשבילכם, ראש העיר אריה טל".