רכבת ישראל מאיצה את פרויקט ההפרדה המפלסית בדור-נחשולים

רכבת ישראל מאיצה את פרויקט ההפרדה המפלסית בדור-נחשולים על רקע עצירת תנועת רכבות הנוסעים בשל נגיף הקורונה

על רקע עצירת תנועת רכבות הנוסעים בשל נגיף הקורונה, מאיצה רכבת ישראל את עבודות ההקמה של פרויקט ההפרדה המפלסית החדשה הנבנית בסמוך לדור נחשולים.
בימי שגרה עבודות אלה היו דורשות עצירה של תנועת הרכבות בקווים העמוסים ביותר (חיפה-ת”א), וכעת הן מואצות ומבוצעות ללא פגיעה בנוסעי הרכבת.

 

העבודת להקמת ההפרדה המפלסית בדור-נחשולים, צילום: חברת רכבת ישראל

 

העבודות מבוצעות על ידי אגף ביצוע ברכבת ישראל, בעלות של כ-70 מיליון ש”ח, וכוללות עשרות עובדים וכלים הנדסיים רבים, ובמסגרתן נחפר שיקוע שיאפשר מעבר של כלי רכב את מסילת הרכבת באופן בטוח ומהיר, תוך צמצום משמעותי של גודש התנועה באיזור, בזכות ביטול המחסומים היורדים בעת מעבר רכבות.
כמו כן כולל הפרויקט הקמת תחנת שאיבה לניקוז מי הגשמים, סלילת דרכים, העתקת מערכות חשמל ותקשורת, הקמת מערכות תאורת דרך, גינון שיקום נופי ועוד.

 

העבודת להקמת ההפרדה המפלסית בדור-נחשולים, צילום: חברת רכבת ישראל

 

ברכבת ישראל צופים כי האצת העבודות תביא להקדמת לו”ז הפרויקט, אשר צפוי להסתיים בתחילת שנת 2022.

בעשור האחרון נסגרו מעל ל-60 מפגשי כביש ודרך מסילה, כחלק מהתוכנית האסטרטגית לביטול מפגשי כביש מסילה המובלת על ידי משרד התחבורה ורכבת ישראל. בשנתיים הקרובות מתוכננים להתבטל מפגשים רבים נוספים, וביניהם: כרמיאל, כפר יהושע, לוד, כפר חב”ד, שפיים, מעיין צבי, אביחיל, ועוד.

ברכבת מבקשים להזכיר כי לצד ההפרדות המפלסיות עדיין קיימים מפגשי כביש מסילה רבים, ומזכירים כי במפגשים אלה מותקנים אמצעי האזהרה והמניעה המתקדמים ביותר. עם זאת מזכירים ברכבת כי אין תחליף לשיקול דעת של משתמשי הדרך, וכי יש לנקוט זהירות בקרבת מסילות רכבת ולציית לחוק.

 

פרסומות: