העירייה ממשיכה במאבק כנגד ההוסטל

עיריית טלית כרמל בראשותו של ראש העיר, אריה טל וסנו וממורי, אסירי, במישחק.

העמותה עובדת על כל הגופים, משרד הבריאות, משרד הבריאות, משרד המשפטים.

טרקטור של העירייה עבודות העבודות לחסימת שביל הכניסה להוסטל, צילום: אמדילם

העדה החדשה. סגן ומ"מ ראש העיר, מוריס אסייג פיקח על העבודות לסגירת ליוסטל, לבטנדס ווידא כי יתאפשר מעבר למתחם.

סגן ומ"מ ראש העיר מוריס אסייג מול שביל ליוסטל שנחסם על ידי עיריית אמסלם

קימה עימה תערוכה אוהל מחאה ברחוב הברוש על המגרש. הפגישות העירוניות של העימות.

ראש העיר, אריה טל בעת ההפגנה הגדולה כנגד ההוסטל, צילום: אודי אמסלם

העירייה אף שכרה את שירותו של עו”ד שחר בן עמי שיטפל בסוגייה וייצג את הרשות בבתי המשפט.

ראש העיר, אריה טל נפגש לאחרונה עם שרים בכירים בממשלה ועם מנכ”ל משרד הרווחה וכן גם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ודן איתם בין היתר בנושא ההוסטל שהוקם בעיר. טל הביע בפני אותם גורמים את התנגדותו הנחרצת להוסטל בעיר ודרש כי ההוסטל יצא לאלתר מחוץ לשטח השיפוט של טירת כרמל.

תושבים מפגינים מול המרכז לבריאות הנפש כנגד ההוסטל, צילום: אודי אמסלם

כעת ממתינים בעירייה להחלטתו של שופט בית משפט השלום בחיפה, זאיד פלאח שצפוי לתת את החלטתו ביום שלישי הקרוב (7/5/19). השופט זאיד פלאח דן במסגרת ההליך המשפטי כנגד הליך הבנייה וצו ההפסקה המנהלי שהוצא על ידי ראש העיר אריה טל כנגד ההוסטל השיקומי".

השופט זאיד פלאח בעת סיור במרכז לבריאות הנפש בטירת כרמל, צילום: מערכת עיתון קול החוף

המאבק הציבורי מחריף

בתוך כך, המאבק הציבורי כנגד ההוסטל השיקומי מחריף, הן בשטח כאשר מתקיימות מעת לעת הפגנות מחאה ברחבח העיר ומחוצה לה וכן בקבוצות המחאה שפתחו ראשי המאבק ברשתות החברתיות ובהן מועלים מידי יום פוסטים, תמונות, סירטונים, עידכונים במסגרת המאבק ושידורים ישירים ממוקדי ההפגנות.

בשבוע שעבר התקיימה צעדת מחאה שיצאה מגן נחום בכניסה הצפונית לעיר עד לצומת מת"ם סמוך לקניון חיפה. המפגינים הניפו שלטי מחאה וצעדו עם חולצות, דגלים וזמבורות ודרשו בכל תוקף להוציא את ההוסטל מחוץ לעיר. המפגינים הניפו שלטי מחאה עם מסרים כגון "מוציאים את ההוסטל לפדופילים מחוץ לעיר טירת כרמל", "לא ניתן לפדופילים להישאר" ועוד.

ביום שישי בצהריים קיימו המוחים רונדו מחאתי ברחבי העיר ובו הם נסעו עם רכביהם ברחבי העיר כאשר על הרכבים התנוססו שלטי מחאה במסגרת המאבק.

אחת המפגינות אמרה: "הבחירות לכנסת ולראשות הממשלה מאחורינו, שבענו מהבטחות, ביטחון ילדינו אינו הפקר ולכן אנו מצפים מהפוליטיקאים לעמוד בהבטחה שלהם ולפעול להוצאתו של ההוסטל מחוץ לעיר שלנו".

הפגנת מחאה ברחוב הברוש כנגד ההוסטל, צילום: אודי אמסלם

במשרד הרווחה טוענים: מדובר במסגרת סגורה לחלוטין

"כל העובדות והחסרונות של כל המתמודדים בעיר העתיקה" – כל הזכויות שמורות לחברת הסלולר. "בצל משלנו להדגיש כי מדובר באוכלוסייה, עם רקע של מגע. מסגרת סגורה, עם גידור ורישות בעסקים, טלפון, 24 שעות, יום שבת, 24 שעות. מחובתנו כמשרד דאגה לאוכלוסייה זו, ולמצואתה.