נאבקות באלימות כנגד נשים

בעיריית טירת כרמל הצטרפו למחאת הנשים כנגד האלימות

במחלקה לשירותים חברתיים בעיריית טירת כרמל תומכים במאבק הארצי ומגנים כל אלימות בחברה הישראלית

עובדות ועובדי עיריית טירת כרמל בהובלתו של ראש העיר, אריה טל הצטרפו השבוע למאבק הארצי כנגד האלימות כלפי נשים.
שבוע לאחר תחילת המחאה נגד אלימות כלפי נשים, אירע אירוע בעכו בו נרצחה אישה. בעקבות הרצח, קוראות יוזמות המחאה הארצית לשבות בכל יום מהשעה 10:00 למשך 25 דקות עד שדרישותיהן יתקבלו. בראש הדרישות הקצאת 250 מיליון שקל לתוכנית הלאומית למניעת אלימות במשפחה, שאמנם אושרה לפני שנה וחצי אך טרם יושמה. המארגנות מגדירות את האירועים כ"מחאת ה-25", משום שמתחילת 2018 עומד מניין הקורבנות על 25 נשים והמספר רק הולך ועולה.
המחלקה לשירותים חברתיים בעיריית טירת כרמל, מרכז 'תפנית' – המרכז למניעה ולטיפול באלימות במשפחה בשיתוף הרשות העירונית למאבק באלימות, סמים ואלכוהול תומכים במאבק זה ומגנים כל אלימות בחברה הישראלית באשר היא.
השנה נציין בטירת כרמל את יום המאבק הבינלאומי במאבק כנגד האלימות ביום ב', בתאריך 24/12/2018 בשעה 17:30 באירוע ציבורי שיתקיים באולם בית הספר "אפריים צמח". במסגרת האירוע תועלה ההצגה "שתיקה" של תיאטרון הכרכרה וקבוצת 'מסרט' העוסקת באלימות זוגית ומספרת את הסיפור מזווית הראייה של הקהילה האתיופית.
מרכז "תפנית", המרכז לטיפול ומניעת אלימות במשפחה בטירת כרמל, מעניק סיוע פרטני וקבוצתי לנשים ולגברים, אשר מתמודדים עם סוגיית האלימות במשפחה. הטיפול והסיוע ניתן ע"י צוות עובדים סוציאליים המומחים בתחום. במרכז מתקיימות גם תכניות מניעה עירוניות בשיתוף עם הרשות העירונית למאבק באלימות, סמים ואלכוהול- פרויקט "שומרות הסף", במסגרתו נפגשות נשים בתדירות קבועה למפגש קבוצתי עם איש מקצוע לקבלת כלים מקצועיים על מנת שיוכלו להוות רשת ביטחון עבור נשים המתמודדות עם אלימות זוגית ולסייע להן לפנות לעזרה או לטיפול. המרכז מוביל גם תכנית מניעתית בשיתוף משרד החינוך – "חברות וזוגיות ללא אלימות" המיועד לתלמידי שכבת י' בבתי הספר, המסייעת לבני הנוער לזהות מאפיינים של זוגיות אלימה וקשרים שאינם בריאים. ערנות הציבור לזהות ולהפנות משפחות המצויות בסיכון לאלימות זוגית לטיפול במרכז חשובה מעין כמוה.

פרסום: