פרויקט ייחודי חדש בחוף הכרמל יחבר את בני הגיל השלישי אל הדיגיטל

ותיק.קום הוא שמו של הפרויקט החדשני שנולד בחוף הכרמל על רקע התפשטות נגיף הקורונה ונועד לספק לבני ובנות הגיל השלישי את החיבור הנדרש אל העולם הדיגיטלי

במועצה האזורית חוף הכרמל הכריזו השבוע על השקתו של פרויקט חדש- "ותיק.קום", שנולד תוך כדי תהליך של שיפור השירות לתושבים הוותיקים במועצה.
במסגרת פרויקט 'ותיק קום', יחולקו אייפדים חדשים לכלל מסגרות הוותיקים בחוף הכרמל ובהן בתים חמים ביישובים, מועדוני מופ"ת וכו', שיצוידו במיטב האפליקציות המותאמות לבני ובנות הגיל השלישי.
במסגרת הפרויקט, ותיקי האזור יוכלו להגיע למועדונים ולהשתמש במחשבים, או להשאילם לשימוש ביתי. בנוסף, יוכלו הוותיקים להנות משירות של תיקון מחשבים ניידים בנוחות המרבית על ידי שירות של איסוף המחשב והחזרתו לוותיק לאחר התיקון ובמחיר מסובסד, וכן גם יזכו לקבל הדרכה טכנולוגית מותאמת אישית לכל אחד ואת מהוותיקים.
במועצת חוף הכרמל מדגישים כי רכישת המחשבים התאפשרה הודות לשיתוף הפעולה יוצא הדופן של המועצה האזורית חוף הכרמל עם קרן שיינברג, שנרתמה למען המטרה ותרמה לרכישת המחשבים.
כחלק מהפרויקט צוותי המועדוניות יעברו הדרכה טכנולוגית בנושא, על מנת שיוכלו לספק מענה לוותיקי האזור. במסגרת הסכם שיתוף הפעולה האסטרטגי בין המכללה האקדמית 'גורדון' והמועצה האזורית חוף הכרמל, מי שיובילו את ההכשרה הם צוות המחלקה לחדשנות וטכנולוגיה בהוראה של המכללה האקדמית לחינוך גורדון לחינוך, בהובלתה של לימור הררי.

 

הפרויקט יאפשר לוותיקים בחוף הכרמל להתחבר לעולם הדיגיטלי, שיפתח בפניהם אינספור אפשרויות חדשות: החל מהשלמת הליכי מיצוי זכויות אונליין- אתרי משרדי ממשלה, קשר עם המשפחה ומכרים, הרצאות מבלי לצאת מהבית, קידום צרכנות נבונה, קבלת מידע ושירותים רפואיים ועוד.
סגן וממלא מקום ראש המועצה האזורית חוף הכרמל, רפי אבני, סיפר "כמועצה ששמה לנגד עיניה לשפר את השירות לתושבים הוותיקים, היה לנו ברור שנצטרך לייצר מענה לשכבת האוכלוסייה הזו. בתקופת הקורונה הבנו את הצורך בחיבור לעולם הדיגיטלי, על מנת שיוכלו לשמור על קשר ולהמשיך ולהיות חלק משמעותי בחיי המשפחה והקהילה שלהם. אנחנו כאן כדי לסייע להם."

 

 

פרסומות: