מנתוני סיכום השנה של אגף הרווחה והשירותים החברתיים של עיריית טירת כרמל עולה כי במהלך שנת 2024 התקבלו במרכז שי"ל בעיר, כ-1,500 פניות, לעומת כ-1,360 במהלך שנת 2023
עלייה במספר פניות התושבים לשירות ייעוץ לאזרח (שי"ל) בטירת כרמל במהלך שנת 2024. כך עולה מנתוני סיכום השנה של אגף הרווחה והשירותים החברתיים של עיריית טירת כרמל, שבמסגרתו פועל השירות.
על-פי הנתונים שפורסמו לציבור השבוע עולה כי במהלך שנת 2024 התקבלו במרכז שי"ל בעיר, כ-1,500 פניות, לעומת כ-1,360 במהלך שנת 2023. מהנתונים עולה כי עיקר הפניות, 295 במספר, נעשו עבור קבלת שירותי מומחים בתחומים שונים. 257 פניות היו בנושא קשר מול גורמים ומשרדים ממשלתיים ורשויות מקומיות, 238 בנושא עבודה ותעסוקה, 197 בנושא ביטוח לאומי, ו-169 בסוגיות דיור.

מרכז שי"ל טירת כרמל מופעל על ידי תשעה יועצים מנוסים ומקצועיים הפועלים בהתנדבות, בהם עורכי דין ומשפטנים. הייעוץ וההכוונה ניתנים בתחומים רבים ומגוונים, בהם סוגיות דיור, יחסים במשפחה, בריאות, קצבאות וסיוע כלכלי, עבודה ותעסוקה, ביטוח לאומי, משרדים ממשלתיים ורשויות מקומיות, צרכנות, חינוך והשכלה ושירותי מומחים. במהלך השנה האחרונה עברו מתנדבי ומתנדבות מרכז שי"ל השתלמויות והכשרות בתחום דיני עבודה, עזרה ראשונה נפשית (פנים-אל-פנים וטלפונית), הגיל השלישי, הגנת הצרכן, בינה מלאכותית (AI) ועוד, ובכך התרחב קהל היעד של מתנדבי ומתנדבות מרכז שי"ל.
מנהלת יחידת ההתנדבות העירונית בטירת כרמל, מגי דוד בהתייחסותה לנתונים אמרה: "השנה האחרונה עמדה בסימן מלחמת ה-7 באוקטובר, שהשלכותיה ניכרו היטב על פעילות מרכזי שי"ל ברחבי הארץ, וגם אצלנו בטירת כרמל, בעיקר בפניות בנושאי עבודה ותעסוקה וביטוח לאומי. אני מודה ומצדיעה לכוח המתנדבים והמתנדבות שלנו, שמנגישים מידע וסיוע בענייני חוק ומשפט לתושבי ותושבות העיר, ועומדים לרשותם חמישה ימים בשבוע. אנחנו כאן בשבילכם!".